İstanbulun 800 kilometre raylı sistem ağına ihtiyacı var


İstanbulun 800 kilometre raylı sistem ağına ihtiyacı var :9-10 Nisan 2015 tarihlerinde düzenlenecek İstanbul MetroRail Forumu ve Sergisi’nin sponsorlarından Prota Mühendislik Genel Müdürü Danyal Kubin, İstanbul’un ulaşım sorununa çare olarak raylı sistemlerin geliştirilmesinin gösterildiğini ifade ederek, “Yapılan ulaşım planlama çalışmaları, İstanbul’un ulaşım sorununa çözüm üretilebilmesi için en az 800 km uzunluğunda raylı sistem ağına ihtiyaç duyduğunu göstermekte” dedi.

İstanbul için 800 kilometre raya ihtiyaç var

9-10 Nisan 2015 tarihlerinde düzenlenecek İstanbul MetroRail Forumu ve Sergisi’nin

sponsorlarından Prota Mühendislik Genel Müdürü Danyal Kubin:

“İstanbul’un ulaşım sorununa çözüm üretebilmek için en az 800 kilometre uzunluğunda raylı

sistem ağına ihtiyaç var”

“Prota olarak 30 yıllık bilgi ve tecrübemizle ulaşım sektörüne hizmet ve destek vermeye devam

etmekteyiz. İstanbul için düşünmek, İstanbul için çözüm geliştirmek proje çalışmalarımızdaki

vizyonumuzu temsil ediyor”

“Metro yapıları için yüzeyde yer bulmak karşılaşılan en büyük sorunlardan biridir. Prota olarak

bilindik şemalardan farklı olarak, tüm istasyon sistemlerini tüneller içinde planlayarak

yüzeyle etkileşimi en aza indirme başarısına ulaştık”

Prota Mühendislik Genel Müdürü Danyal Kubin, İstanbul’un ulaşım sorununa çare olarak raylı sistemlerin geliştirilmesinin gösterildiğini ifade ederek, “Yapılan ulaşım planlama çalışmaları, İstanbul’un ulaşım sorununa çözüm üretilebilmesi için en az 800 km uzunluğunda raylı sistem ağına ihtiyaç duyduğunu göstermekte” dedi.

İstanbul’da yaşanan trafik sorunlarının hemen her gün basında geniş yer bulduğunu kaydeden Danyal Kubin, kentin nüfusu ve ihtiyaçları ile birlikte ulaşım probleminin de acilen çözülmesi gereken bir konu olduğunu bildirdi.

İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin özellikle son 10 yılda hızlanan ‘çözüm üretme’ çalışmalarının 2013 yılı sonunda 141 km’lik raylı sistem ağına ulaşılmasıyla ilk sonuçlarını verdiğini bildiren Kubin, “2019 yılına kadar 420 km’yi bulacak yatırımların planlanmasıyla da artan bir hızla devam etmekte. Yapılan ulaşım planlama çalışmaları, İstanbul’un ulaşım sorununa çözüm üretilebilmesi için en az 800 km uzunluğunda raylı sistem ağına ihtiyaç duyduğunu göstermekte” dedi.

Kubin, kat edilmesi gereken bu zor ve uzun yolda, Prota olarak 30 yıllık bilgi ve tecrübeyle ulaşım sektörüne hizmet ve destek verdiklerini belirterek, şunları söyledi:

“Marmaray CR1 projesi ile başlayan İstanbul ulaşım sistemlerindeki yolculuğumuza Kadıköy-Kartal Metrosu, Üsküdar-Ümraniye Metrosu, Marmaray CR3 ve çeşitli hatların fizibilite projeleri ile devam ediyoruz. Yapılaşmasını tamamlamış bir şehir için yeni ulaşım sistemleri önermenin, sistemleri kente entegre etmenin, yapılabilir ve kullanılabilir kılmanın sorunları tüm projelerimizde İstanbul’un en önemli gerçeği olarak önümüze çıkmakta. Yaşayan bir yapının içerisinde sistem üretmek için verdiğimiz bu mücadele, her projemizde yenilikçi ve optimize tasarımlar oluşturma konusunda sınırlarımızı aşmamızı sağladı. İstanbul için düşünmek, İstanbul için çözüm geliştirmek proje çalışmalarımızdaki vizyonumuzu temsil etmekte.”

-“İstanbul’da metro ağı yeni sistemlerle büyür”

Kubin, kamulaştırma sorunlarını, altyapı sistemleri ile çakışmaları, araç ve yaya trafiğinin kesilmesini engelleyecek ya da en aza indirgeyecek yapım yöntemlerini geliştirmenin metro sistemini İstanbul’un her noktasına taşıyabilmek için şart olduğunun altını çizdi.

Bu noktada metro yapıları için yüzeyde yer bulmanın karşılaşılan en büyük sorunlardan olduğunu vurgulayan Kubin, Prota olarak bilindik şemalardan farklı, tüm istasyon sistemlerini tüneller içinde planlayarak ve yüzeyle etkileşimi en aza indirme başarısına ulaştıklarını, tünel istasyon tipolojisi adı verilen sistemin denenmiş örnekleri ile yeni bir çözüm alternatifi olduğunun altını çizdi.

Kubin, şöyle devam etti:

“Top-down (yukarıdan aşağıya) inşaat yöntemi ile kısıtlı alanlar ve riskli çevre koşullarında pek çok yeraltı yapısını çözümledik. Bu yöntem sayesinde bina sınırları dışında hiçbir imalata ihtiyaç duymayan sistemler inşa edildi. Tarihi yapılar gibi riskli binalara komşuluğu bulunan bölgeler ile yüzey trafiğinin yoğun olduğu noktalarda önemli bir alternatif oldu. İksa sistemlerinin kalıcı olarak tasarlandığı ve yeraltı binaları ile entegre edildiği yapım yöntemleri, yapım maliyetlerinde optimizasyon ve inşaat sınırlarında küçültülme sağlayan alternatifler çözümler olarak öne çıkıyor. Modüler sistem yapıları kullanarak hızlı ve etkin çözüm üretebilme konusundaki çalışmalarımız ise devam etmekte. Prekast elemanlar kullanarak iksa ve bina yapım yöntemi geliştirmek, buna bağlı yapım sürelerini azaltmak ve hatların kısa sürede kullanıma geçmesini sağlamak üzere arge çalışmalarımız sürmektedir. Prota olarak, İstanbul’un hedefleri ve koşullarına uygun yöntemler üretme ve metro planlamalarına katkıda bulunma hedefi ile çalışmalarımıza yön veriyoruz.”

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı, İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB), İstanbul Ulaşım A.Ş, Tünelcilik Derneği Metro Çalışma Grubu ve Altyapı ve Kazısız Teknolojiler Derneği’nin destekleriyle Ticaret Eşleştirme Derneği tarafından 9-10 Nisan 2015 tarihleri arasında düzenlenecek İstanbul MetroRail Forumu ve Sergisi’nin devam eden ve planlanan yatırımlarla ilgili en güncel paylaşımların yapılacağı platform olacağına işaret eden Kubin, “Forum; öneriler geliştiren, çözümler üreten ve İstanbul’un ihtiyaçlarına uygun metro planlanmasına katkı koyabilecek tüm paydaşları bir araya getirerek geleceğimizi yönlendirmede önemli bir fırsat oluşturacak” dedi.

istanbulun-yeni-rayli-sistem-agi-icin-800-kilometre-raya-ihtiyac-var

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s