İzmit tramvay projesi trafiğe çözüm olacak mı ?


İzmit tramvay projesi trafiğe çözüm olacak mı :Kocaeli’de 570’i İzmit’te olmak üzere toplam 2.200 özel halk otobüsü var. Belediyelere ait otobüslerle bu sayı 2.500’ü buluyor.

Kandıra’dan Gebze’ye, Karamürsel’den İzmit’te, Darıca’dan Kartepe’ye kadar 12 ilçe ve şehir merkezlerinde toplu taşıma bu araçlarla yapılıyor.

Büyükşehir Belediyesi’ne ait çevre dostu ve 5 Nolu kooperatifin aldığı 20 otobüsü saymazsak Kocaelililer, küçük araçlarla seyahat ediyor.

Araç türleri değişmediğinden “Seri, Konforlu, Güvenli” ortam sağlanmadığından yolcular balık istifi seyahata zorlanıyor.

Davul özel halk otobüs sahiplerinin boynunda, tokmak Büyükşehir Belediyesi’nin elinde olunca, UKOME aldığı kararları uygulama ulaşımdaki kargaşayı gideremiyor.

TRAMVAY ÇÖZÜM DEĞİL

Seçim öncesi yaptırılan tüm anketlerden trafiğin bir numaralı sorun çıkmasının ardından Başkan Karaosmanoğlu, çözümün tramvay olduğunu açıklayarak düğmeye bastı.

Önce 2011 yılında ihale edilen “Kocaeli Ulaşım Ana Planı” 2013 başında “Kocaeli’nin 2023 Vizyonu ve Yol Haritası” olarak tanıtıldı.

2014’te Ankara’dan izinler alındı, 191 milyon lira kredi için meclisten karar çıkartıldı, uygulama ve avan projeleri yaptırıldı, 6.5 kilometrelik Seka-Otogar güzergahı Ankara Caddesi olarak açıklandı.

Sırada genel sekreter Tahir Büyükakın’ın açıklamasına göre ihale, temel atma ve 2017’de tramvayla seyahat var.

Hayırlı olsun. Umarım, geçmişte sıkça örneğini gördüğümüz gibi karar değiştirilmez, verilen sözler tutulur, İzmitliler tramvayla tanışır.

Ama açıklandığı şekliyle tramvayın İzmit şehir içi trafiğini rahatlatacağı, herkese seri, konforlu, güvenli hizmet vereceği konusunda endişelerim var.

Neden derseniz; İzmit’te günlük ortalama 200 bin kişi toplu taşıma araçlarıyla seyahat ediyor. Tahir hoca tramvayla 16 bin kişinin taşınacağını söylese de Seka-Otogar arasında tramvayı kullanacak yolcu sayısı en fazla 8 bindir.

Derince’den İzmit’e gelip adliyeye, valiliğe, belediyelere, şehir merkezindeki iş yerlerine, hastanelere gidecekler seri, konforlu, güvenli otobüsler dururken neden tramvaya binerek aktarmalı seyahat etsin?

Otogardan ya da Yahya Kaptan’dan Yenimahalle, Plajyolu, Kuruçeşme, Şirintepe, Çenesuyu, Derince’ye gidecekler tek vasıta ile seyahat etmek varken neden tramvayı tercih ederek aktarmalı gitsin?

Tramvay olmalı mı? Olmalı ama 8-10 bin kişi rahat etsin diye yaklaşık 200 bin kişiye “Başınızın çaresine bakın. Siz bu tramvaya değil yıllardır bindiğiniz araçlarla seyahat etmeye mahkumsuzun” demek belediyecilik değildir.

Özel halk otobüs sahiplerinin burnunu sürtmek, cezalandırmak için böyle bir yol izlemek ne Başkan Karaosmanoğlu’na ne genel sekreter Büyükakın’a yakışır.

Kaldı ki, Kocaeli İzmit’ten ibaret değil. Benzer sorunlar ve sıkıntılar başta Gebze olmak üzere diğer ilçelerde hem de fazlasıyla yaşanıyor.

Kimse kusura bakmasın. Yuvacık otobüslerine Kent-Kart cihazı taktıramayan, İzmit sınırları içinde çalışan Akarca ve Alikahya otobüsleri dahil İzmit dışındaki özel halk otobüslerini havuzda toplayamayan, T plakalı kırmızı minibüslerin korsan çalışmasına “dur” diyemeyen, paralı binişleri engelleyemeyen, entegre bilet sistemine geçmeyi beceremeyen, her yerde uygulanan Bindi-İndi ücret tarifesini İzmit’e çok gören Büyükşehir’in “Kocaeli’nin trafik ve ulaşım” sorununu çözeceğine inanmıyorum.

HALK OTOBÜSLERİ TERMİNALE

Asıl kavga ilçelerden, mahalle yapılan beldelerden İzmit’e yolcu taşıyan özel halk otobüslerinin şehre girişinin yasaklanmasıyla başlayacak.

Büyükşehir UKOME’nin üzerinde çalıştığı, seçim öncesi gündeme getirmediği projeye göre İzmit’in Doğusu Kartepe ile Güneyi Başiskele, Gölcük, Karamürsel bölgesinden gelecek toplu taşıma araçları İzmit’e giremeyecek, yolcuları son durak Otogarın yanındaki Doğu Terminalinde indirecek.

Şehir merkezine gitmek isteyenler otogardan kalkacak tramvaya binecek. Seka’dan batıya gitmek isteyenler üçüncü bir vasıtayı kullanacak.

Derince, Körfez, Gebze bölgesinden gelecek özel halk otobüslerinin son durağı Seka’daki Batı Terminali olacak. Şehir merkezine gitmek isteyenler yolculuğa tramvaya binerek devam edecek.

Özetle; Eşme, Suadiye, Köseköy, Derbent, Arslanbey’den İzmit şehir merkezine işine, okula, pazara gitmek isteyenler otobüsle otogara gidecek, oradan tramvaya binerek gitmek istediği adrese ulaşabilecek.

Başiskele, Gölcük, Değirmendere, Halıdere, Ereğli, Karamürsel’den İzmit şehir merkezine gelmek ve gitmek için çift vasıtaya binecekler.

Aynı şekilde Derince, Körfez, Hereke’den İzmit’e gelecekler Seka Batı Terminalinde otobüsten inip, şehir merkezine tramvayla devam edecek.

Yaşlısı, çocuklusu, eşyası olan oradan oraya koşturarak rezil olacak. Ne o, Büyükşehir Belediyesi İzmit’e seri, konforlu, güvenli tramvay getirdi.

Başkan Karaosmanoğlu ve Büyükşehir Belediyesi yetkilileri, ilçelerden ve beldelerden İzmit’e gelirken daha çok zaman kaybına neden olacak ve daha çok ücret ödeyecek vatandaşların tepkisini göğüsleyeceğini, ikna edeceğini sanmıyorum.

Tramvayla ilgili daha önce belirlenen ve kamuoyuna açıklanan “Yürüyüş Yolu” güzergahı ile “Akçaray” adından vazgeçildiği gibi bu uygulama da başlamadan rafa kaldırılacaktır. Yadırgamıyorum, çünkü Yap-Boz’a alıştık.

5 NOLU OTOBÜSLER YAN YOLA

Büyükşehir Belediyesi’nin İzmit şehir içi trafiği rahatlatmak amacıyla tramvayın yanı sıra bir diğer önemli projesi, 5 Nolu Kooperatife kayıtlı özel halk otobüslerini şehir merkezine sokmamak.

UKOME’nin üzerinde çalıştığı, tramvay ile birlikte devreye konacak projeye göre, D-100’deki duraklar kalkacak, şehirlerarası otobüsler ve servis araçları durmayacak, yolcu biniş ve inişlerine yasaklanacak.

İstanbul-Ankara yönüne (Batı-Doğu istikameti) giden araçların kullandığı D-100’e paralel Kuzey Yan Yol iptal edilecek. Onun yerine Doğu istikametine (Ankara yönüne) gidecek tüm araçlar için Güney’de D-100’e paralel çift şeritli yeni bir yan yol açılacak.

Doğu Batı istikametinde seyreden araçların kullandığı Kuzey Yan Yol 3 şeride çıkarılacak. Trafik tek yön akacağından Ak Parti, Adalet Sarayı, eski jandarma lojmanları, Halkevi, Otel Asya önündeki ışıklar kalkacak.

Derince yönünden gelip Seka Camii önünden İzmit yönüne giriş yapan araçlar Merkez Bankası yanındaki köprü altında genişletilecek yolu kullanarak yeni açılacak güney yan yola ve D-100’e çıkacak.

Yahya Kaptan dahil Doğu yönünden gelen şehir içi toplu taşıma araçları mevcut yolu kullanacak, Santral’den sola dönerek Gazanfer Bilge Bulvarından Anıtpark’a ulaşacak, Adalet Köprüsüne girmeden sağa dönerek Kuzey Yan yola girecekler.

Böylece şehir içi toplu taşıma araçları şehir merkezine girmemiş olacak.

Anıtpark’taki trafik sıkışıklığını rahatlatmak için orta refüj kalkacak. Adalet Köprüsünden gelen araçların sağa rahat dönebilmesi için perşembe pazarı kenarı genişletilecek. Santral’deki değişiklik gibi araçlar trafik ışıklarını kullanarak direk geçiş yapacak.

 

ÖZEL HALK OTOBÜSLERİ TEPKİLİ

Büyükşehir Belediyesi toplu taşıma araçları güzergahıyla ilgili düzenleme yaparken, tramvayı KOTO ile esnafa sorarken özel halk otobüs sahiplerinden tepki geldi.

Kocaeli Otobüsçüler ve Minibüsçüler Odası Başkanı Mustafa Kurt ile İzmit 5. Nolu Otobüsçüler Kooperatif Başkanı Hasan Öztürk, Büyükşehir Belediyesi’nin özel halk otobüslerini çalıştırmamak için çalışma yaptıklarını iddia ettiler.

Başkan Kurt, “Ben Kocaeli genelinde toplu taşıma hizmeti veren tüm özel halk otobüslerinin bağlı olduğu oda başkanıyım. Büyükşehir tramvay dahil toplu taşıma ile ilgili here tür değişikliği herkesle görüşüyor. Bizi doğrudan ilgilendiren bir konuda kapımızı çalan olmuyor” dedi.

Hani Mustafa Kurt haksız da değil. Büyükşehir Belediyesi, Kocaeli genelinde ve İzmit özelinde yapılacak değişiklikleri yıllardır öyle ya da böyle toplu taşımayı yapan özel halk otobüslerinin oda başkanı ile görüşmeyecek de kiminle görüşecek?

Büyükşehir Belediyesi, otobüsçüler odasını dışladığına, doğrudan onları ilgilendiren konuları başkalarıyla görüştüğüne göre gözden çıkarmış demektir.

izmit-tramvay-hatti-trafik-sorununu-cozecek-mi

 

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s