3.Köprü üzerinde raylı sistem olan dünyanın en uzun köprüsü olacak


3.Köprü üzerinde raylı sistem olan dünyanın en uzun köprüsü olacak :Yapımına 2013 yılında başlanan 3 milyar dolar maliyetli 3. köprü ve Kuzey Marmara Otobanı projesinin 3. Köprü kısmında Anadolu yakasında temelden 318 metre, Avrupa yakasında ise 322 metreye ulaşan kulelerin yapımı tamamlandı.

Yavuz Sultan Selim ismi verilecek olan 3. Boğaz Köprüsü’nden araçların ve trenlerin geçeceği çelik tabliyelerin ikisi ise deniz yöntemiyle getirilerek kule altına kadar olan bölüme yerleştirildi. Henüz sonra toplam 60 tabliye iki kule arasına uzanacak.

TEPKİLER BÜYÜK
Köprü ve irtibat yolları güzergahı boyunca kesilen ağaçlar çevrecilerin reaksiyonunu çekiyor. Başını Kuzey Ormanları Savunması’nın çektiği gruplar, bölgenin erişime açılmasının ardından giderek imara açılacağı ve orman katliamının katlanarak artacağını savunuyorlar. Çevreciler ayrıca, inşaatın fiyatını düşürmek için viyadük ve tünel inşa edilmemesi sebebiyle natürel yaşam alanlarının bölüneceğini ve bölgede vahşi yaşamın sonlanacağını savunuyorlar. Ayrıca bilhassa Arnavutköy Çatalca civarında yapılan hayvancılığın oluşacak trafik nedeniyle sekteye uğrayacağı, hayvanların strese gireceği, inşaatın bölgede büyükbaş hayvancılığı bitireceği savunuluyor. Bu düşünceler bakanlığa sevk edilen İstanbul Tarım İl Müdürlüğü çalışanlarının raporlarında da kaleme alınmış durumda. Ancak İstanbul’un oksijen deposunu baltalayan inşaat tüm çevresel sakıncalara, mahkeme kararlarına ve itirazlara rağmen devam ediyor ve tamamlanacak gibi duruyor.

ÜZERİNDE RAYLI SİSTEM OLAN DÜNYANIN EN UZUN ASMA KÖPRÜSÜ OLACAK
İstanbul’un 3. Köprüsü, 59 metrelik genişliği ile bittiğinde dünyanın en geniş köprüsü unvanını alacak. 8 şerit karayolu 2 şerit demiryolu olarak toplam 10 şeritli köprünün deniz üzerindeki uzunluğu 1.408 metre olacak. Köprünün toplam uzunluğu ise 2.164 metre. Köprü bu özelliği ile üzerinde raylı sistem olan dünyanın en uzun asma köprüsü olacak. Avrupa yakasında Garipçe köyündeki kulenin yüksekliği 322, Anadolu yakasında Poyrazköy kesimindeki kulenin yüksekliği ise 318 metreyi bulacak. 3. Köprü, ayak yüksekliği ile de dünyanın en büyüğü olacak. Köprü üzerindeki raylı sistem, Edirne’den İzmit’e kadar seyahat taşıyacak. Marmaray ve İstanbul Metrosu ile entegre edilecek raylı sistemle Atatürk Hava Meydanı, Sabiha Gökçen Hava Meydanı ve yapımı süren 3. Hava Meydanı da birbirine bağlanacak. Kuzey Marmara Otobanı ve 3. Boğaz Köprüsü, “Yap, işlet, devret’ modeliyle gerçekleştirilecek. 3 milyar dolar yatırım bedeline sahip projenin yapım dahil işletmesi, 10 yıl 2 ay 20 günlük müddet ile IC İçtaş – Astaldi JV tarafından yapılacak ve bu müddet nihayetinde Eriştirme Bakanlığı’na devir edilecek.

BUGÜNE KADAR NELER YAPILDI?
Karayolları Genel Müdürlüğü’nden alınan bilgiye göre, Kuzey Marmara (3.Boğaz Köprüsü Dahil) Otobanı Projesi, Odayeri – Paşaköy Kesim işi kapsamında sürdürülen çalışmalarda bugüne kadar gerçekleştirilen güzergah açılması ve harita alımı işleri kapsamında, toprak işlerinde 49,1 milyon m3 kazı (Gerçekleşme % 72), 21,5 milyon m3 dolgu (Gerçekleşme % 53) çalışması yapıldı. 102 adet menfez, 6 adet altgeçit ve 1 adet üstgeçit tamamlandı. 31 viyadük, 20 altgeçit, 29 üstgeçit ve 35 menfezde betonarme üretimler yapılıyor. Ayrıca Riva ve Çamlık tünellerinde çalışmalar sürdürülüyor. Riva giriş ve çıkış ile Çamlık çıkış portalleri tamamlandı, tünel imalatları çeşitli aşamalarda devam ediyor.

3-kopru-uzerinde-rayli-sistem-olan-dunyanin-en-uzun-koprusu-olacak

 

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s