Eski tren hatları modernleşiyor


Eski tren hatları modernleşiyor :Konya ve Ankara arasında başlayan hızlı tren serüveni İstanbul’a kadar uzanırken eski tren hatları da unutulmuyor.

Konvansiyonel hatlarda yapılması planlanan elektrifikasyon ve sinyalizasyon çalışmalarının 2018 yılına kadar tamamlanması planlanıyor. Bu çalışma kapsamında 2 bin 670 kilometrelik hatta sinyalizasyon, 2 bin 484 kilometrelik ise elektrifikasyon çalışması hatlara uygulanacak. 2018 yılında tamamlanacak çalışmaların ardından konvansiyonel hatların yüzde 70’i elektrifikasyonlu olacak. Bir yandan da hatların yüzde 80’lik bir kısmında sinyalizasyon işlemi yapılacak.
2003 yılına kadar Türkiye’nin konvansiyonel hatlarının yüzde 78’i sinyalsiz, yüzde 80’i ise elektriksiz olarak çalıştı. Söz konusu sistemlerin yapımının tamamlanmasıyla hem ekonomik hem de güvenli taşımacılık konusunda büyük bir adım atılmış olacak.
Yapılacak çalışmalarla hat kapasitesini arttırmak, işletme maliyetini düşürmek, karbon salınımını azaltmak, güvenli taşımacılığı sağlamak, ulaşımda elektrik enerjisini kullanarak dışa bağımlılığı azaltmak ve zamandan tasarruf sağlamak amaçlanıyor.
Çalışma kapsamında konvansiyonel hatlarda yapılacak elektrifikasyon işlemi için ihaleler gerçekleştirildi. Maliyet avantajı sağlamak ve yerli firmaların desteklenmesi için yerli isteklilere yüzde 15 maliyet avantajı verildi.
Elektrifikasyon ve sinyalizasyon çalışmalarında son durum
Pehlivanköy-Uzunköprü-Hudut Hattı: Sinyalizasyon ve elektrifikasyon çalışmaları 2013 yılında tamamlanarak işletmeye açıldı.
Boğazköprü-Ulukışla-Yenice, Mersin-Yenice, Adana-Toprakkale Hatları: Yük trafiğinin yoğun olması ne¬deniyle yapımına başlanılan sinyalizasyon inşaatında yüzde 82 fiziki ilerleme sağlandı. Pozantı-Yenice hattı hizmete açılırken, kalan kesimlerle birlikte hattın 2015 yılı sonuna kadar tamamının işletmeye alınacağı belirtiliyor.
Irmak-Karabük-Zonguldak Hattı: Yüzde 53 oranında fiziki ilerleme sağlanan hatta yol yenileme ve altyapı çalışmaları devam ediyor. Sinyalizasyon olarak pro¬jede yüzde 35 fiziksel ilerleme sağlandığı belirtilirken projenin elektrifikasyon projeleri halen hazırlanıyor. Bu hattın yapımına 2015 yılında başlanacağı belirtiliyor.
Eskişehir-Kütahya-Balıkesir Hattı: Hattın tamamının 2015 yılı sonuna kadar devreye alınması planlanıyor.

Kayaş – Irmak – Kırıkkale – Çetinkaya Hattı: Proje dizaynı ile sahada imalat çalışmalarına başlanıldı.

Tekirdağ-Muratlı: Elektrifikasyon kısmının tamamlanarak işletmeye açıldığı hatta sinyalizasyon çalışmaları sürüyor. Mart 2015’te sinyalizasyon çalışmalarının tamamlanması planlanıyor.

haberler-eski-tren-hatlari-modernlesiyor

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s