Nostaljik tramvayın Yıldırım etabına yargı dur dedi


Nostaljik tramvayın Yıldırım etabına yargı dur dedi : Bursa trafiği nostaljik tramvaya alışmaya çalışırken, Bursa 2. İdare Mahkemesi’nden sürpriz bir karar çıktı.

Mahkeme, Yıldırım’daki 2. etap tramvay hatlarının yürütmesini ve imar planı değişikliklerinin tümünü durdurdu.

Böylece;

Mevcut tramvay hattının Gökdere Bulvarı’ndan Yıldırım’a uzanan kolu niteliğindeki “İncirli-Davutdede-Yeşilyayla-Siteler” güzergahı askıya alındı.

Davayı açan Bursa Şehir Plancıları Odası, şimdi yeni bir yol bulması gereken ise Büyükşehir Belediyesi…

İDDİALAR TEKNİK, SAVUNMA TURİSTİK

Dava sürecindeki iddialar ve savunmalar arasındaki farklılıklar ise ilginç!

Örneğin;

Nostaljik tramvay projesi, mahkeme nezdinde Büyükşehir ekibi tarafından özellikle turizm potansiyeli vurgulanarak böyle savunulmuş:

“Motorlu taşıt trafiğini azaltıp yaya trafiğini artırmayı hedefleyen mevcut hat, bölgedeki tarihi dokuyu da ortaya çıkarıyor; turizm potansiyelini geliştiriyor.”

Ancak;

Bursa Şehir Plancıları Odası’nın davaya konu iddiaları çok daha farklı:

“Güzergah hem taşıt hem tramvay işletimi için çok dar. Yaya güvenliği açısından risk taşıyor. Büyük ölçekli plana da uygun olmayan bu proje aynı zamanda bilimsel/teknik gerçeklere de dayanmıyor. Ulaşımdan ziyade aksesuar amaçlı bir çalışma.”

PEKİ ŞİMDİ NE OLACAK?

Sonuçta mahkeme,

Yıldırım’a 2 etapta uzanacak olan nostaljik tramvayın bu davaya konu 2. etabını iptal etti.

Peki şimdi ne olacak?

Yerel seçim öncesi Yıldırım ve Nilüfer sakinlerine tramvay hattı genişletme çalışmaları için söz veren Büyükşehir Belediye Başkanı Recep Altepe için bu zorlayıcı bir durum gibi görünse de, gerçek farklı.

Çünkü yerel yönetimler, kafasına koyduğu yatırımları yargı durdursa bile, proje üzerinde küçük değişiklikler yaparak, kaldığı yerden çalışmalarına devam edebiliyor.

BÜŞÜKŞEHİR’İN ÖNÜNDEKİ 4 SEÇENEK

Büyükşehir’in önünde 4 basit seçenek var.

1- Tramvayın geçeceği alternatif bir yol üretmek.

2- Güzergahı değiştirmeden mevcut yolu genişletmek.

3- Otomobil trafiğini başka yönlere kaydırmak.

4- Projeden vazgeçmek.

Biliyoruz ki bu son ihtimal çok düşük.

Kamulaştırma maliyetlerinin ağır yükünü de hesaba katarsak, aslında Büyükşehir’in çok da fazla bir seçeneği kalmıyor.

Turizm potansiyelini geliştirmek için çabalayan Recep Altepe’nin ekibiyle birlikte hangi yolu seçeceği bilinmez ancak emin olduğumuz bir gerçek var,

O da;

En az Büyükşehir Belediyesi kadar Bursa Şehir Plancıları Odası da kentin sağlıklı ulaşımı için çabalıyor

nostaljik-tramvayin-yildirim-etabina-yargi-dur-dedi

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s